Thursday, January 26, 2012

Anadolu El Nakışları - Volume 4

1

Bu aralar doğala dönüş yapmaya çalışıyorum. Önce saç rengimden başladım; organik boyayla kendi rengine yakın bir renge boyattım. Ardından evdeki sabunları revize ettim. Eşim zaten tam bir "beyaz sabun/halis zeytinyağlı sabun"cu olduğu için geçiş yapmam çok zor olmadı. :) Her ne kadar önceden almış olduğum duş jelleri ve sabunlar çok güzel, mis kokulu, aromalı olsa da, önceliğim artık zeytinyağında.. ;)

2

Çok çekinerek aldığım zeytinyağlı şampuan ve saç kremini röfleli saçlarda tavsiye etmiyorum. Ama sanırım artık kullanabilirim! Saçlarıma iyi gelirse sizleri haberdar edeceğim. Anadolu El Nakışları'nda Ayşe teyzemin dükkanından almıştık. Bakalım sonuçlar nasıl olacak.. ;)

3

Saçlarını sabunla yıkayan, ya da organik doğal sabun/şampuan kullanan var mı?
Varsa memnun musunuz arkadaşlar? Boyalı saçlarda belki zor ama, boyasız doğal saçlara iyi geliyor mu? Tavsiyeleriniz neler?
Teşekkür ederiiiiiiiiiiiiim! :)


Serra Yılmaz Ün

20 comments:

Nurjan'LA moda said...

Serra'cığım yaptığın çok iyi bir şey ama bana kesinlikle yaramıyor çok denedim saçlarım o kadar sertleşiyor ki anlatamam kullanıp ardından bir damlacıkta olsa saç kremi kullanmam gerekiyor, bu yüzden senelerdir kullandığım şampuanıma devam ediyorum inşallah sende öyle olmaz.

ayşemm said...

çok sevsemde cildimi kuruttuğu kesin.. şampuanıda saçlarım boyalı ve çok sert oluyor malesef kullanamıyrm.. duş jeli kullanılabilir... lakinn sabunu köylerde yapılmış olandan tercih edin markettekilerden değil..sevgiler serra
not:birgün evlenirsem ve bi kızım olursa adını serra koyucam :)

isterenklihayat.blogspot.com said...

memnun olan varsa yazar mı lütfen ben de aldım ama kararsızım kullanmakta :( zarar verirse diye korkuyorum

arife said...

ya ben farklı bişi uyguluyorum.badem yağıyla zeytinyağını karıştırıyorum,banyodan önce sürüyorum saçlarıma.bana iyi geldi,hamilelikte saçlarım da olumsuz etkılendı malesef.bir de bitkisel şampuan kullanıyorum okadar.

neroş said...

mrh ben de merak ediyorum doğal şampuan kullananlar memnun mu ?
ben bioblas kullanıyorum fena değil

Fikr-i Ala said...

Anadolu el nakışlarının yani Ayşe teyzenin tamda karşısında otruyorum. Burayada gelmişsin demek :) Memnun kalırsa hemen aşağı inip bende bşr tane alıyım. Çünkü bende bu aralar bir bakım kremi arıyordum. Zeytin yağının iyi geldiğni duydum. Bence iyi gelicektir. Bizi haberdar et.
Sevgilerimle...

betül said...

ben kendimi bildim bileli saçım için zeytinyağlı yeşil sabub kullanıyorum, arada denemek amacıyla şampuana geçiş yaptım ama şampuanda hem saçlarım daha çabuk yağlanıyor hemde ince telli olduğu için daha çabuk yapışıyor..
yeşil sabubun tek desavantajı saçı biraz sert yapıyor ama onuda güzel bi saç kremiyle halledebilirsiniz..benm saçım ince telli olduğu için gerek duymuyorum bile..

mervişko said...

merhaba serra...bu tür sabunlar boyalı saçları keçe gibi yapıyor...benim saçımın aralarında gölge var...denediğimde boyalı kısımlar berbat ama doğal saçım gayet iyiydi..bence önce doğal saç uzayana kadar saçlara sabun ve uçlarına saç kremi şeklinde uygulayıp..uzayıncada kremi bırakmak...sevgiler...

süslükibar said...

Ben yüzümü yıkarken kesinlikle yeşil defne sabununu tercih ediyorum ve çokta tavsiye ederim. Nasıl olsa ardından nemlendiricimizi sürüyoruz ve böylece cildimizin kurumasına engel oluyoruz.Özellikle sabunla yıkadıktan sonra cildimdeki gıcır gıcırlık duruma bayılıyorum...

HİLAL'LE said...

Bence sabunların ismi çok hoş "Zeytuni" :)

New York'tan said...

Merhaba Serra,Amerika'daki ogrencilik gunlerinden hatirliyorum seni :) yeni blogun hayirli olsun, zeytinyagli sabun gorunce dayanamadim yorum yapmak icin, cok uzun suredir kullaniyorum sacimda golgelerim oldugu halde, hic bir sorun yasamadim, eger kullandiginiz su kirecli degilse hic bir sorun yasamazsin ben Tr'e gittigimde malesef sabun kullanamiyorum saclarim cok sertlesiyor sudan oturu, burada sorun yasamadim. Bir arkadasim sabun sonrasi uclarina sac kremi kullaniyor sac derisine degdirmeden, bu da bir secenek :)

Dort ve 10 yasindaki ogullarim da kullaniyor,hepimiz sabuncuyuz :))

gülşah.kskn said...

Sirius diye organik mamüller (bakım kozmetik) üreten bir turk firması var tamamen doğal. Sac dökülmesi kırılması kurumaasi yaşayan arkadaslara indim papatya özlü,isirgan özlü ve sarımsak özlü sampuan ve bakım kremleri var hemdogal olması hemde geri dönüşünün pozitif olması size önermemde bı sakınca olmayacağı fikrini oluşturdu bende.netten web sayfasına bı göz atın derim ;) himm bu arada ev temizlik urunleride süper tavsiye!

gülşah.kskn said...

Arkadaslar Sirius Diye tamamen organik üretim olan bı marka var hemde yerli üretim.cilt bakım urunleinden sampunina kadar hepsini öneririm!! Bı web sayfasına göz atın derim sac dökülmesine kabarmasına birebir özellikle isirgan otlusu himm bu arada temizlik ürünlerinize kullanıyorum organik olduğu için tercihim cocukta olunca sağlıklı yasam daha öncelikli oluyor bulaşık mak. Deterjan hariç (makine farklılığından olabileceğini söylediler) çok memnun kaldım tabi bu benim tavsiyem ;)

Derya Delen Rüzgar said...
This comment has been removed by the author.
Yasemin said...

Zeytinyağlı şampuan, saç kremi hakkında pek bir fikrim yok ama zeytinyağ ile hafta da bir yada iki kere saça sürüp banyodan önce yarım saat veya yirmi dakika bekletmek ilaç gibi oluyor. Hem içinde kimyasal yok, hemde saçlar daha dolgun, canlı ve parlak oluyor. Bunu saçları boyalı olan bir arkadaşım da denedi ve şuan çok memnun.

Shibi58 said...

Merhaba serra,
sabun sactaki ve derideki bütün yaglari söküyor. bu bilindigi gibi her cesit sabunun özelligidir.Dolayisile saclar kuru olur ve cilt hemen yag üretimine basliyor ve saclar cabuk yaglaniyor.
saclatrin yumasik, parlak ve saglili olmasi icin ben Hintyagi (Rizinusöl: almanca) kullaniyorum. birazcikta madem yagi. inanilmaz bir yumusaklik ve canlilik. herkeze tavsiye ediyorum. ayrica kirpiklerede sürülebiliyor cabuk uzamasini ve dolgunlasmasini sagliyor.
benim vazgecilmezim oldu, bilhassa kivircik saci cok güzel yapiyor ;)

badem limon said...

ben saçlarım döküldüğü için katı şampuan denilen doğal bir sabun kullandım, lush marka.. saç diplerimde kabuk kabuk yaralar oluşturdu deli gibi kaşındı... bıraktım geçti belki hassastı saçlarım ama korktum doğal ürünlerden ben..

Nwwwergiz said...

Sevgili Serra benim saçımda röfle+ boya olduğu için defne sabunu ile yıkadığımda keçe gibi oldu saçımı kesmek zorunda kaldım tutam tutam . Sanırım kimyasal içeriği az yumuşatıcı oranı yüksek kaliteli bi şampuan kullanmak ve kremlemek boyalı saçlara en iyisi ben böyle yapıyorum ayrıca seni takipteyim. Lütfen sık post gir. sevgiler. Banada beklerim çok amatörüm ama blog dünyasında.
nwwwergiz-sevvalaskzeynep.blogspot.com/

yesilerik said...

lushun tarcınlı ve karanfıllı bır sabunu var benım sac dokulmemeı ınanılmaz azalttı kesınlıkle tavsıye ederım

Serra said...

Nurjanla Moda
Ya ben de bir denedim ama zorlandım (röfleliyken). Şuan henüz denemiş değilim. Sıvı sabunu ellerimi yıkarken, normal sabunu vücut için kullanıyorum ama şampuana geçebilmiş değilim henüz. :)

Ayşem
Aaa çok sevindim :) Serra bolluk, bereket demekk.. Kızından, etrafındakilerden, yuvasından bolluk bereket eksik olmaz inş. ;)

İsteRenkliHayat
Zarar vereceğini pek sanmıyorum. Memnun kalmazsan kullanmaya devam etmezsin. Saçın boyasızsa bence kullan. Boyalı saçlarda zor oluyor, ama diğer türlü iyi gelebilir diye düşünüyorum.

Arife
Ölçüsü ne kadar acaba ve ne kadar süreyle bekletiyorsun? Badem yağını saçlar için çok duydum. Bu aralar argan yağını da duyuyorum. Denesem mi acaba.. :)

Neroş
Ben de bioblas kullanıyorum!! :) Ama sonrasında Loreal Elseve saç kremiyle devam ediyorum.

Fikr-i Ala
Anadolu El Nakışları'na 2 sene önce sürekli gidiyordum, her hafta ordaydım snrm. :) Artık 2-3 ayda bir gidebiliyorum, ya da daha nadir. Aslında doğal ve ben memnunum ama sonrasındaki görüntü çok iyi olmuyor. Şampuanların ışıltısına alıştığımız için sönük saçları sevemeyebiliyorsun.

Betül
Benim saçlar da ince telli ve yıllardır röfleli olduğu için saç kremsiz yapamıyorum. Şimdi kendi rengine boyattım ama yine de zor oluyor saç kreminden uzaklaşmak. Bi kere o kolaylığa alıştığım için snrm.. :/

Mervişko
Sanırım uygulamak istediğim yolu sen tarif ettin. Tamamen kendi saçım olana dek böyle devam edip sonra saç kremine veda etmem gerekiyor. Yapabilirim snrm :)

Süslükibar
Bir keresinde sivilcelere iyi gelir diye (şuan karışımı neydi hatırlamıyorum ama) bir doğal sabun almıştım başka bir yerden, ama ne hikmetse sivilcelerim daha çok artmıştı. O yüzden dikkat edip cilt tipine uygun birşeyler seçmek gerekiyor.

Hilal'le
bence de ;)

New York'tan
Eskilerden tanıdık birileri çıkınca nasıl seviniyorum anlatamam! :) Hoşgeldin! ;)
Aslında bu dediğini ben de yaşıyordum. Amerika'dayken iyi gelen şampuan Türkiye'de bir fayda etmiyordu. Sonradan sudan dolayı olduğunu farkettik.
Ah keşke yine orda olsam da sabun kullanamasam, hiç farketmezdi valla :P

Gülsah
Temizlik ürünleri çok ilgimi çekti, teşekkür ederim! :) Zaten herkes yavaş yavaş doğala dönüyor. O kadar çok kimyasalla haşır neşir oluyoruzki günlük hayatta, o yüzden bu kadar çok hastalık çıkıyor ortaya. Hepsi yapay, katkı maddeli, yiyecekler bile öyle..

Derya Delen Rüzgar
İkisini karıştırıp kür mü yapmak gerekiyor, merak ettim şimdi? :)

Yasemin
Teşekkür ederiim. Koku olmuyor mu peki? Ne kadar kullanmak gerekiyor? Bana miktar söyleyin, hiç anlamıyorum böyle şeylerden çünkü. :)

Shibi58
Hintyağını ilk defa sizden duyuyorum. Kirpikleri uzatıp besliyorsa ikisini karıştırıp kullanmak lazım. Ayy içimde azcık bakım aşkı olsa bunların hepsini oturur sürekli yapardım snrm ama şu halimle bile kirpik konusuna özendim, deneyebilirim! :)

Badem Limon
sanırım iyice araştırıp hangisi saçımıza uygun, hangisi iyi gelir bakmak gerekiyor. Öyle olacaksa hiç kullanmaman daha iyi tabiiki! :)

Nwergiz
Kestirmek zorunda kalman çok kötü olmuş yaa. Ben saçlarım konusunda kremden vazgeçmiş değilim. İleride bırakmak istiyorum ama becerebilecek miyim hiiiç bilmiyorum.

yesil erik
sanırım saç tipinle alakalı. boyalı mı saçların? bi arkadaş da lush kullanmış, saç derisi kabuk kabuk olmuş, öyle söylüyor. Sanırım kişiden kişiye farkediyor..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...